Korejský salát

Na Asijském víkendu, který pořádaly na konci dubna naše úžasné kolegyně v Shanti Yoga Studiu (což je jógové studio, jež provozujeme v rámci spolku Shanti Academy v Ostravě), připravila dvoudenní jídlo Romana Farna, masérka a učitelka dietetiky při TCM Academy. Níže najdete recept na zdravý korejský salát na jaro a léto. Salát je možné kromě varianty ze zelí připravit i z topinambur a mrkve.

Suroviny:

  • hlávkové zelí nakrouhané na kostičky
  • cibule nakrájená na poloviny a na tenké plátky (na celou hlávku zelí 2–3 cibule)
  • v poměru k cibuli 1/4 česneku (prolisovaného)
  • čerstvě namletý koriandr
  • sůl
  • citronová šťáva

Postup:

Na pánvi na tuku necháme zesklovatět cibulku a na malou chvíli hodíme česnek. Vypneme a scedíme tuk. Zelí posypeme solí a mačkáme rukama tak dlouho, než zelí změkne a změní konzistenci. Přidáme cibulovo-česnekovou směs, přidáme citronovou šťávu a koriandr.

Topinamburová varianta:

  • snižují cholesterol
  • snižují cukr v krvi
  • fungují jako prevence diabetu
  • jsou vhodné při hubnutí
  • doplňují spoustu minerálů
  • neobsahují cukry
  • obsahují inulin, napomáhají udržení správné střevní mikroflóry

Zelí:

  • pročišťuje játra
  • pročišťuje střeva
  • doplňuje vitamin C
  • je zásadotvorný

Mrkev:

  • podporuje činnost jater
  • ve spojení s tukem se aktivuje betakaroten do vitaminu A